Brainstormtechniek 11: Brainwriting

03 juni 2020

Een goede bedrijfsnaam bedenken? Daar bestaan enkele handige brainstormtechnieken voor. Probeer bijvoorbeeld ook de brainstormtechnieken De Scrabble methode en De dadaïstische methode om een bedrijfsnaam te bedenken.

Brainstormtechniek 11: Brainwriting

Bij de brainwriting-methode schrijf je eerst en vooral de essentie van je bedrijf neer in één zin: wie ben je, welk product of welke dienst lever je en waarom doe je het? Als het goed is deed je dit al tijdens stap 1: zet je concept op punt.

Daarna schrijf je de positionering opnieuw uit, maar nu vijf minuten aan één stuk, zonder ophouden, zonder na te lezen. Als je klaar bent, lees je de uitgebreide tekst en duid je aan wat er voor jou onderbelicht is. Waar gaat het te weinig over? Herhaal de schrijfoefening van vijf minuten met die tekortkomingen in je achterhoofd.

In de nieuwe tekst duid je nu de belangrijkste woorden of passages aan. Met die woorden ga je aan de slag: combineer ze, speel met verschillende talen, zet ze in een andere volgorde,... Zo kom je ongetwijfeld tot leuke nieuwe namen voor je zaak.

Leuke bedrijfsnaam in gedachten? Controleer hier of de domeinnaam nog vrij is.

Is het webadres voor jouw idee nog vrij?

 

Meer lezen