Een sterk idee begint met een sterke naam. Een originele bedrijfsnaam zorgt ervoor dat mensen je onthouden, dat ze je terugvinden en dat ze reclame voor je kunnen maken als ze over jou praten.
Maar hoe bedenk je zo’n catchy bedrijfsnaam? Geen paniek! Deze vijf stappen zetten je snel op weg:
-
Stap 1 - Zet je bedrijfsconcept op punt
Een sterke en originele bedrijfsnaam bedenken? Dat lukt het best met een planmatige aanpak en een duidelijk afgebakend bedrijfsconcept. Wij helpen je op weg. -
Stap 2 - Aan de slag met onze brainstormtechnieken
Kleptomania, Brainwriting of What would Jean-Claude do? Gebruik onze 14 creatieve brainstormtechnieken om zo veel mogelijk leuke namen voor je zaak te vinden. -
Stap 3 - Werk verder op je beste ideeën
Klaar met brainstormen? Dan kon je vast heel wat leuke namen voor je zaak bedenken. Maar hoe moet het nu verder? Hoe werk je verder op je beste ideeën? -
Stap 4 - Maak een shortlist
Er liggen ongetwijfeld verschillende opties op tafel. Een sterke en originele naam voor je zaak ligt binnen handbereik. Maar hoe maak je nu de juiste keuze? -
Stap 5 - Check & claim je bedrijfsnaam
Een sterke en originele bedrijfsnaam gevonden? Dan is het nu tijd om stap voor stap je online aanwezigheid uit te bouwen.
Is het webadres voor jouw idee nog vrij?
Tips: zo vind je een sterke bedrijfsnaam
Lees meer tips-
Alliteratie in je merknaam: een slimme zet
02 juni 2022De Wilde Weldoener, Het Spaanse Spook of De Dartele Draak: Suske en Wiske zijn kampioenen van de alliteratie. Werkt zo’n beginrijm ook in je bedrijfsnaam? -
Wat de klank van je bedrijfsnaam vertelt over je merk
10 februari 2022Wil je een krachtige bedrijfsnaam bedenken? Sta dan ook stil bij de klank van je naam. Die schept onbewust al verwachtingen over je merk. -
Een grappige bedrijfsnaam is (niet) altijd een goed idee
19 april 2022Bij een goed gevonden naam denken mensen vaak aan een zo grappig mogelijke naam. Maar is een humoristische bedrijfsnaam wel altijd zo’n goed idee?
Inspiratie: zo pakten anderen het aan
Toon meer inspiratie-
Coolblue: laat je inspireren door een concurrent
05 juni 2022Coolblue startte als een webwinkel voor elektro-apparaten. Met hun originele bedrijfsnaam onderscheidden ze zich bewust van een falende concurrent. -
Bellerose: een ambitieuze naam klinkt goed in elke taal
24 mei 2022Bellerose is de naam van een bekend Belgisch modemerk met Amerikaans geïnspireerde roots. Hoe kwam de oprichter van het merk op deze naam? -
Brasserie de La Senne: een lokale naam werkt versterkend
06 juni 2022Ook voor jouw producten of diensten kan je een originele naam bedenken. Laat je inspireren door deze biernamen!