Hoe meer opties je hebt, hoe makkelijker het is om een sterke naam voor je zaak te kiezen. Toch? Maar hoe zie je het verschil tussen een goede en een zéér goede bedrijfsnaam? Hoe scheid je het kaf van het koren? Hoe maak je een definitieve keuze?
Dat een goede bedrijfsnaam aan een aantal vereisten voldoet, dat wist je inmiddels wel. In deze laatste fase van je namenzoektocht komt het erop aan die ene, ultieme naam te kiezen die álles heeft. Geen makkelijke keuze, dat weten we. Daarom: enkele tips die je op weg kunnen helpen.
- Hou het kort en krachtig. Een korte en krachtige bedrijfsnaam zal sneller in het geheugen van potentiële klanten blijven hangen dan een lange en nietszeggende naam.
- Ga voor een descriptieve naam. Het grote voordeel van een descriptieve bedrijfsnaam is de duidelijkheid. Jij moet niet steeds uitleggen wat je doet. En mensen weten meteen waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Maar let ook op: een te beschrijvende naam kan toekomstige bedrijfsactiviteiten in de weg staan.
- Kies voor een tijdloze bedrijfsnaam. Om de haverklap een nieuwe bedrijfsnaam moeten kiezen? Dat komt het succes en de reputatie van je bedrijf niet ten goede. Integendeel. Kies daarom voor een bedrijfsnaam die een leven lang mee kan.
- Vraag anderen om hun mening. Jij bent misschien helemaal weg van een naam, maar zijn anderen dat ook? Vraag mensen in je omgeving om hun mening. Zeker als het potentiële klanten zijn. Ze kunnen ongetwijfeld nuttige feedback geven.
- Ga af op je buikgevoel. Deze tip spreekt misschien voor zich, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat jij helemaal gewonnen bent voor de bedrijfsnaam die je kiest.
Is het je gelukt om een definitieve keuze te maken? Ga hier meteen na of de bijbehorende domeinnaam nog vrij is!