Je bent klaar met brainstormen. Viel best mee, niet? Misschien heb je al enkele leuke namen voor je zaak in gedachten. Maar hoe moet het nu verder? In dit artikel leggen we uit waarom de fase net na het brainstormen cruciaal is om een goede naam voor je zaak te vinden.
Het goede nieuws: je hebt een aantal leuke namen bedacht waar je (hopelijk) al behoorlijk enthousiast over bent. Het minder goede nieuws: de kans is groot dat die ene, ultieme, fantastische naam voor je zaak nog niet op je lijstje staat.
Dat zit zo: ideeën versterken elkaar. Het komt er op aan om van de lijst goede ideeën die nu voor je ligt tot een aantal ge-wel-di-ge namen voor je zaak te komen. Terug aan het werk dus.
Werk verder op je beste ideeën
Laat je niet ontmoedigen. Verder werken op je beste ideeën kan, net zoals brainstormen, best leuk zijn. Probeer vooral zoveel mogelijk mensen te betrekken bij het uitwerken van je ideeën. Hoe meer ideeën en meningen kunnen botsen, hoe beter.
Selecteer de strafste ideeën uit de brainstorm. Combineer namen, vervorm ze of pas ze toe in een andere context. Probeer zeker ook enkele van deze technieken om tot nog betere ideeën te komen. Het doel is om te eindigen met een lijst namen die het allemaal tot dé naam van je zaak zouden kunnen schoppen.
Is het webadres voor jouw idee nog vrij?
Meer lezen
-
Stap 3: Werk verder op je beste ideeën
Na de eerste twee stappen, heb je nu normaal een aantal originele bedrijfsnamen op tafel liggen. In deze derde stap werk je verder op je beste ideeën.
-
Maak van elke creatieve brainstorm een succes: 4 tips die altijd werken
29 april 2022Creatieve brainstorms lopen vaak in het slop. Haal inspiratie uit deze vier brainstorming technieken. -
Zo haal je nog meer uit je eerste ideeën
15 april 2022De allerbeste ideeën voor een originele bedrijfsnaam ontstaan vaak net ná het brainstormen. Met deze brainstormtips haal je het beste uit je eerste ideeën.