Wanneer kan je geen transfercode opvragen?
Er zijn verschillende situaties waarbij je geen transfercode kan opvragen voor een domeinnaam. Voor .be-domeinnamen is dat wanneer:
Je domeinnaam on hold staat
Als een domeinnaam on hold staat, betekent dat dat er een juridische procedure loopt over die domeinnaam.
Je domeinnaam geblokkeerd is
Als je domeinnaam geblokkeerd is, kan je online geen transfercode aanvragen. Zo kan iemand anders via onze site ook geen transfer lanceren.
Een .be-domeinnaam wordt geblokkeerd:
- bij een juridische procedure of gerechtelijk bevel,
- omdat een alternatieve geschilprocedure via Cepani werd ingeleid,
- omdat er twijfel is over de identiteit van de persoon die de transfer aanvraagt en of deze wel de echte houder van de domeinnaam is,
- omdat er nog een transfervergrendeling of lock actief is voor de domeinnaam.
Stel dat je domeinnaam werd verhuisd zonder jouw medeweten of toestemming, dan kan je dat melden aan DNS Belgium. Na een juridische evaluatie kunnen wij beslissen om de transfer ongedaan te maken.
-
Een transfervergrendeling of lock betekent dat de registrar de domeinnaam heeft geblokkeerd voor transfer. Dat kan enkel op vraag van de domeinnaamhouder.
-
1. Vroeg je zelf aan je registrar of webmaster om je domeinnaam te blokkeren (locken)? Vraag om deze op te heffen zodat je opnieuw de transfercode kan aanvragen.
2. Je registrar of webmaster heeft jouw domeinnaam automatisch geblokkeerd? Log in in het klantenpaneel en schakel deze optie zelf uit, zodat je daarna opnieuw de code kan aanvragen. Lukt dat niet, contacteer je registrar of webmaster om de blokkering op te heffen.
Domain Guard vs Domain Shield
Domain Guard en Domain Shield zijn beide diensten die wij aanbieden om je domeinnaam te beschermen. Ze vermijden allebei dat een hacker bv. volgende transacties zou aanvragen:
- de gegevens van je domeinnaam updaten (bv.nameservers, DNSSEC -gegevens...)
- je gegevens als domeinnaamhouder wijzigen
- je domeinnaam verhuizen
- je domeinnaam verwijderen