test
Nieuws
Voor registrars

Account niet geblokkeerd met SEPA Direct Debit

11 december 2019

Vanaf 15 januari 2020 zal je account niet meer geblokkeerd worden wanneer je onder 0 gaat. Voorwaarde is dat je ingestapt bent op het SEPA Direct Debit-betalingen systeem. SEPA staat voor Single Euro Payments Area. Het staat ons toe automatisch het bedrag van je factuur te debiteren bij je bank. 

Instappen is gemakkelijk. Het volstaat een mail te sturen naar onze supportafdeling om het proces te starten. Belangrijk: je blijft baas over je eigen bankrekening. Ben je het niet eens met een betaling kan je die altijd laten terugvorderen door je bank. 

Wanneer je niet deelneemt aan het SEPA direct Debit systeem verandert er niets aan de huidige regels. 

Wat zijn de voordelen van het SEPA Direct Debit systeem voor jou als registrar? 

  • De betaling gebeurt automatisch en dus op tijd
  • Het bedrag is altijd correct
  • Je wint tijd omdat je de facturen niet meer manueel moet betalen
  • Je kan het mandaat op elk moment starten of stopzetten; hiervoor neem je contact op met onze supportdienst

Hoe starten?

  • Check bij je boekhoudafdeling of bank of zij SEPA-domiciliëring ondersteunen; je vindt hier of bij je bank meer informatie hierover.
  • Bezorg onze supportdienst een e-mailadres waarnaar we het mandaat mogen sturen.
  • Wij bezorgen je het digitale mandaat via AdobeSign. Vul je gegevens digitaal in en onderteken.
  • Onze supportdienst activeert de domiciliëring.
  • Zoals gewoonlijk krijg je een e-mail om je factuur te downloaden; zowel in de mail als op de factuur vermelden we dat de factuur per domiciliëring betaald wordt. Let op dat je geen tweede keer betaalt!
  • Je rekening wordt gedebiteerd via SEPA-domiciliëring op de 15e van elke maand.

Wanneer kan SEPA Direct Debit niet? 

  • Voor servicefacturen en kredietnota’s
  • Als je geen rekeningnummer hebt binnen de SEPA Direct Debit-zone. Hier vind je een lijst van de SEPA-landen.